tisdag 22 september 2015

Rastlös några dagar

Då jag inte kunnat bestämt mej för varken färger eller mönster. 
Igår kväll kröp jag in i förrådet å ner i garnsäckarna för och försöka hitta insperation till att sticka något tills jag valt färg å mönster. 
Hittade lovvika garn å tog fram påsen men straxt därpå hittade jag 3 nystan ljus jeansblå och 2 nystan svart i samma garn. Å tänkte att det borde räcka till en liten tröja. Sagt å gjort jag blrjade på den igår kväll. Blir randig rygg och armar. Har inte bestämt klart om framstycket än. Randigt med ett fordon eller enfärgat och ett fordon, eller flera småa fordon. Tror att jag ska krypa in i förrådet igen å se om jag har fler färger i detta garn. Då jag vill att fordonet/fordonen ska vara i en avvikande färg. Typ gul/röd eller kanske grå. Eller varflr inte klarblå. 
Annars finns det att klöpa :) 




3 kommentarer:

Carolina sa...

Hej! Du är så fantastiskt duktig...imponerad. Söker med ljus och lykta efter mönster till tröjor jag sett du stickat med traktorer i oket. Vet du vart jag kan få tag på det. Mvh Carolina

Mamijan sa...

https://web.archive.org/web/20150513230320/http://www.sandnesgarn.no/ShowFile.ashx?FileInstanceId=ccc657e5-b84c-4dc9-a0d0-49e6e5d2876a

Det är ett norskt mönster.

Mamijan sa...

Sandnesgarn.no traktorgenser